۶ مهارت کنترل و کاهش درد

آیا می‌دانستید که مهارت کنترل و کاهش درد شامل مهارت‌های غیردارویی و غیرشیمیایی است؟

برای کاهش درد و کنترل آن همیشه لازم نیست اولین گزینه‌ای که به ذهن‌مان می‌رسد یعنی خوردن قرص مسکن را انجام دهیم. من در طول این سال‌های اخیر همواره با قرص مسکن مانند یک دوست و یار قدیمی رفتار کرده‌ام و با کوچکترین دردی یک قرص مسکن خورده‌ام و انواع مسکن‌ها را امتحان کرده‌ام. اما شاید زمان آن فرا رسیده که به راه‌های دیگری هم فکر کنم. با ما همراه باشید.

۶ مهارت کنترل و کاهش درد

۱. انجام برخی از ورزش‌های ملایم:

ورزش‌های ملایمی مانند پیاده روی‌های روزمره، شنا، باغبانی و… می‌تواند سیگنال‌های مربوط به درد را مسدود کند.

۲. تنفس مناسب:

تمرکز بر روی تنفس هنگام درد، می‌تواند به کنترل آن کمک کند. تنفس سریع هنگام درد به سرگیجه، اضطراب و وحشت دامن می‌زند.

۳. گرفتن مشاوره:

درد شما را در درازمدت خسته، عصبی، مضطرب و حتی افسرده و بدخلق کند. در این موارد کمک گرفتن از روان‌شناس مفید است.

۴. منحرف کردن ذهن:

تغییر توجه بر روی چیزهای دیگر هنگام شدت درد مهم است.

۵. تمرکز بر روی خواب بهتر:

خوابیدن و بیدار شدن در ساعت مشخص و جلوگیری از چرت زدن‌های کوتاه در طول روز مشکلات خواب ناشی از درد را کاهش می‌دهد.

۶. تماس با اعضای خانواده:

صحبت کردن با دیگران در مورد هر چیزی غیر از درد، منجر به افزایش احساس آرامش می‌شود.

سایت کسب و کار بازده

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz