۱۰ ماده غذایی برتر برای مقابله با سرماخوردگی

پریا اقدامی: هیچ‌کس از دست سرماخوردگی در امان نیست. حدود ۲۰۰ نوع ویروس سرماخوردگی وجود دارد. در نتیجه بهتر است با مواد غذایی که با این ویروس‌ها مقابله می‌کنند، بیشتر آشنا شوید.

۱۰ ماده غذایی برتر برای مقابله با سرماخوردگیرایج‌ترین نوع ویروس سرماخوردگی راینو ویروس نام دارد که ابتدا قسمت بالایی دستگاه تنفسی از جمله بینی و گلو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ویروس بیشتر از طریق عطسه و سرفه گسترش می‌یابد.

علائم یک سرماخوردگی معمولی عبارت‌اند از گلودرد، آبریزش بینی، تورم سینوس‌ها، عطسه، سرفه، تب خفیف و سردردهای مکرر.

درمان شناخته‌شده‌ای برای این سرماخوردگی وجود ندارد و معمولاً روش‌های مختلفی از روش‌های طبیعی گرفته تا داروهای بدون نسخه برای بهبود سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، یک سری مواد غذایی وجود دارد که به مقابله با سرماخوردگی می‌پردازند و از بروز این بیماری پیشگیری می‌کنند.

در ادامه با ۱۰ ماده غذایی برتر برای مقابله با سرماخوردگی معمولی آشنا خواهید شد.

چای سبز

چای سبز هم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مقابله با بیماری‌ها می‌پردازند و هم خواص آنتی باکتریال و آنتی‌ویروس دارد. در نتیجه روزانه ۲ الی ۳ فنجان چای سبز بنوشید.

سیر

سیر نیز خواص آنتی باکتریال و آنتی‌ویروس دارد و نسل‌های متوالی برای مقابله با سرماخوردگی معمولی و بسیاری از علائمش مورد استفاده قرار گرفته است.

به طور مرتب یک یا ۲ حبه سیر خام بخورید یا چند قطره روغن سیر به غذای خود اضافه کنید تا در مقابل سرماخوردگی ایمن باشید.

اگر سرما خورده‌اید، چند حبه سیر خردشده را داخل یک فنجان آب بجوشانید، یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید و ۲ الی ۳ بار در روز بنوشید.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین سی است و به مقابله با انواع عفونت‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی کمک می‌کند.

روزانه یک الی ۲ لیوان آب پرتقال بنوشید تا هم با سرماخوردگی مقابله شود و هم آب موردنیاز بدن تأمین گردد.

بلوبری

ترکیبی در بلوبری وجود دارد که به کاهش احتمال بروز سرماخوردگی کمک می‌کند. همچنین بلوبری حاوی انواع مختلف آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی مفید برای مقابله با سرماخوردگی است.

بلوبری تازه و منجمد هر دو مواد مغذی یکسانی دارند. در نتیجه از هر دو نوع می‌توانید برای مقابله با سرماخوردگی استفاده کنید.

قارچ

در طب سنتی چینی، قارچ معمولاً برای مقابله با سرماخوردگی معمولی و انواع دیگر عفونت‌های ویروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مقابله با سرماخوردگی، بهترین نوع قارچ، قارچ دکمه‌ای سفید است. شما می‌توانید قارچ را به روش سرخ کردن سریع، در سالاد یا سوپ استفاده کنید.

ماست

بیش از ۱۰ تریلیون باکتری در مسیر دستگاه گوارشی انسان زندگی می‌کنند که برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند. بایستی همواره تعداد باکتری‌های مفید از باکتری‌های مضر بیشتر باشد. برای این کار، می‌توانید از ماست استفاده کنید. ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی معمولی به مقابله می‌پردازد.

روزانه نصف فنجان ماست میل کنید تا احتمال بروز سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی دیگر را کاهش دهید.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین نقش مهمی در پیشگیری از سرماخوردگی‌های معمولی ایفا می‌کند. سیب‌زمینی حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین ای تبدیل می‌شود و برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

به طور مرتب یک فنجان و نیم سیب‌زمینی شیرین مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و با سرماخوردگی به مقابله بپردازد.

جوز برزیلی

این مغز سرشار از سلنیم است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

روزانه یک یا ۲ عدد جوز برزیلی میل کنید تا سلنیم موردنیاز بدن تأمین شود و دچار سرماخوردگی نشوید.

دانه کدوتنبل

دانه‌های کدوتنبل سرشار از روی هستند و برای مقابله با سرماخوردگی مفید واقع می‌شوند. روی سیستم ایمنی را تقویت کرده و تأثیر ضدمیکروبی دارد.

شما می‌توانید دانه‌های کدوتنبل را به شکل بوداده به عنوان یک میان وعده میل کنید یا آن‌ها را به سالاد، سوپ، ماست یا غذاهای دیگر اضافه کنید.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهاب دارد.

شما می‌توانید فلفل دلمه‌ای قرمز را به شکل خام، کبابی، سرخ‌شده یا بخارپز شده مصرف کنید. تنها یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز خام می‌تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تأمین کند.

فوت و فن

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz