گردش در موزه لامبورگینی

در ادامه سری می‌زنیم به موزه لامبورگینی و در میان اتومبیل‌های کلاسیک، عجیب‌وغریب و نادر این شرکت چرخ می‌زنیم.

لامبورگینی ۳۵۰ جی‌تی
شجره‌نامه لامبورگینی از اتومبیل ۳۵۰ جی‌تی (۳۵۰ GT) شروع می‌شود. این اتومبیل که از اتومبیل کانسپت ۳۵۰ جی‌تی‌وی (۳۵۰ GTV) در سال ۱۹۶۳ الهام گرفته، از یک موتور V12 که در قسمت جلو نصب شده، بهره می‌برد و بدنه آن از آلیاژ آلومینیومی ساخته شده است. داخل کابین این اتومبیل برای ۴ سرنشین ظرفیت دارد.

گردش در موزه لامبورگینی

لامبورگینی میورا
 میورا (Miura) به شکل واضحی در موزه لامبورگینی به نمایش گذاشته شده است، زیرا یکی از نمادین‌ترین اتومبیل‌های این شرکت است و امسال ۵۰‌مین تولد خود را پشت سر می‌گذارد.

این اتومبیل در سال ۱۹۶۶ ساخته شده و اولین اتومبیل جهان است که موتور V12 آن از عرض در اتومبیل جای گرفته است.

گردش در موزه لامبورگینی

نسخه پیش‌تولید لامبورگینی کونتاچ
اتومبیل کونتاچ (Countach) دو بار در این مطلب آورده شده؛ زیرا به مرور زمان و طی سال‌های طولانی تولید به شدت تغییر کرده است. این کونتاچ سبز رنگ، نسخه پیش‌تولید است و چند ویژگی عجیب دارد، از جمله شکاف سقف که شبیه پریسکوپ است.

گردش در موزه لامبورگینی

لامبورگینی ال‌ام ۰۰۲
اتومبیل ال‌ام ۰۰۲ (LM002) جد شاسی‌بلند‌های فوق‌سریعی است که امروزه استفاده می‌شود. این اتومبیل در ابتدا برای استفاده توسط نیروهای ارتش طراحی شد؛ اما نتوانست مفید واقع شود و فروش موفقی نداشت.

گردش در موزه لامبورگینی

لامبورگینی کونتاچ مختص ۲۵ سالگی شرکت لامبورگینی
این کونتاچ بعدها برای بزرگداشت ۲۵‌مین سالگرد تأسیس شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۸۸ ساخته شد. اگر این کونتاچ را با نسخه سبز رنگ مقایسه کنید، ظاهر عضلانی‌تری دارد؛ زیرا از یک بدنه کامل بهره می‌برد که یک سپر جلوی عمقی‌تر، گلگیرهای بیرون زده و یک سپر عقب خاص دارد.

این اتومبیل به مرور زمان، آئرودینامیک‌تر شد و داخل کابین آن بهبود یافت. همچنین موتور ۴.۰ لیتری آن به ۵.۰ لیتری ارتقاء پیدا کرد. آخرین مدل کونتاچ در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و مدتی بعد به جای آن، دیابلو ارائه شد.

گردش در موزه لامبورگینی

نمونه آزمایشی لامبورگینی پی ۱۴۰
پروژه پی ۱۴۰ (P140) در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. این اتومبیل به منظور جایگزینی جالپا (Jalpa) ساخته شد. این اتومبیل ظاهر چشمگیری داشت که تقریباً هیچ شباهتی به مدل‌های قبلی‌اش نداشت و از یک موتور تزریق سوخت طبیعی V10 جدید بهره می‌برد که درست پشت بخش سرنشینان قرار گرفته بود.

گردش در موزه لامبورگینی

لامبورگینی دیابلو
دیابلو (Diablo) یک اتومبیل فوق‌سریع ایتالیایی است که طرفداران زیادی داشت. این اتومبیل در سال ۱۹۹۰ برای جایگزینی کونتاچ عرضه شد. این اتومبیل طی دهه ۱۹۹۰ اتومبیل پرچم‌دار لامبورگینی محسوب می‌شد. موتور V12 این اتومبیل در اولین وضعیت خود، ۵۰۰ اسب بخار توان تولید می‌کرد و در عرض ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسید.

گردش در موزه لامبورگینی

اتومبیل کانسپت لامبورگینی میورا
اتومبیل کانسپت میورا نشان داد که اگر شرکت لامبورگینی سبک جدید و قدیمی را با یکدیگر ترکیب می‌کرد، نتیجه چه می‌شد. این کوپه در سال ۲۰۰۶ و به مناسبت ۴۰‌مین سالروز تولید میورا رونمایی شد. استقبال خوبی از این اتومبیل شد؛ اما شرکت لامبورگینی اعلام کرد این اتومبیل صرفاً به عنوان یک پروژه تحقیقاتی ساخته شده و به تولید انبوه نخواهد رسید.

گردش در موزه لامبورگینی

لامبورگینی استوک
اتومبیل کانسپت استوک (Estoque) برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی شد. استوک اولین اتومبیل چهار در شرکت لامبورگینی نبود و اولین اتومبیل چهار در لامبورگینی به اتومبیل ال‌ام ۰۰۲ است. با این حال استوک اولین سدان لامبورگینی محسوب می‌شد.

گردش در موزه لامبورگینی

لامبورگینی اگوایستا
هیچ اتومبیلی نمی‌تواند سبک سرکش لامبورگینی را بهتر از اتومبیل کانسپت اگوایستا (Egoista) به نمایش بگذارد. این اتومبیل برای بزرگداشت ۵۰‌مین سالروز تأسیس شرکت لامبورگینی در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. ظاهر اگوایستا شبیه یک جت جنگنده بود که روی چهار چرخ قرار گرفته است. البته سرعت اگوایستا به اندازه یک جت زیاد بود؛ زیرا از یک موتور ۵.۰ لیتری V10 بهره می‌برد که ۶۰۰ اسب بخار توان داشت.

گردش در موزه لامبورگینی

Digital Trends

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz