چگونگی روزه‌داری با آب‌میوه و سبزیجات

آب‌میوه و سبزیجات

رشت رویایی- شاید تا به حال در مورد روزه‌داری با آب‌میوه و سبزیجات چیزهایی شنیده باشید. همان‌طور که از نامش پیدا است، به آب گرفتن مربوط است. در واقع، کاملاً در مورد آب گرفتن است و در آن آب میوه و سبزیجات تازه را مصرف می‌کنید – نه آب‌میوه‌ها و سبزیجاتی که از فروشگاه‌ها می‌خرید بلکه آن چیزی که از آب‌میوه‌گیری‌تان می‌گیرید.

دستگاه آب‌میوه‌گیری میوه‌ها و سبزیجات را می‌فشارد و شما تفاله را خارج می‌کنید. بیشتر روش‌های روزه‌داری با آب‌میوه و سبزیجات فقط شامل نوشیدن این نوع آب‌میوه‌ها و سبزیجات می‌شود و همان‌طور که متوجه شده‌اید، یک چالش تمام‌عیار به شمار می‌آید.

اگر حالت تهوع دارید، شما تنها نیستید. سوال‌هایی مانند آیا خیلی گرسنه خواهم شد؟ یا آیا مدام باید دستشویی بروم؟ فقط برخی از چیزهایی هستند که افراد کنجکاو به دنبال پاسخ‌شان هستند. اما بعد از فهمیدن این‌که روزه داری با آب میوه چیست، آن‌چه واقعاً می‌خواهید بدانید این است که آیا برای شما مناسب است؟

اگر به روزه داری با آب میوه و سبزیجات فکر می‌کنید، در اینجا به چند دلیل برای انجام دادن آن اشاره می‌کنیم:

  1. راحت‌تر گرسنگی را تحمل می‌کنید
  2. سریع‌تر و آسان‌تر لاغر می‌شوید
  3. انرژی بیش‌تری دارید
  4. بدن را سم‌زدایی می‌کند
  5. باعث از بین رفتن برخی بیماری‌ها، مانند سرطان، افسردگی و دردهای مزمن می­شود

وقتی با آب میوه و سبزیجات روزه داری می‌کنید موانع زیادی برای غلبه کردن وجود دارد، از جمله:

  1. گران بودن
  2. پرزحمت بودن
  3. کمبود کالری‌های مورد نیاز

دلایل بالا برای روزه‌داری با آب‌میوه و سبزیجات به این معنی است که لازم است برای دوره‌ی زمانی طولانی یک رژیم غذایی مایع را رعایت کنید. با این حال،، بسیاری از کارشناسان موافق هستند که این نوع روزه بهترین است مشروط بر آن‌که فقط برای مدت زمان کوتاهی انجام شود.

اگر شما مصر به انجام روزه‌داری با آب‌میوه و سبزیجات هستید، چیزهایی در مورد این شیوه‌ی روزه داری هست که لازم است بدانید:

۱- چه مدت
بستگی به روش‌هایی دارد که می‌خواهید در آن بگنجانید. با این حال به تازه‌کارها پیشنهاد می‌شود فقط دو یا سه روز روزه‌ی آب میوه و سبزیجات بگیرند. برای آن‌هایی که قبلاً روزه‌داری با آب میوه و سبزیجات را انجام داده‌اند، یک هفته پیشنهاد می‌شود اگرچه معمولاً هشت الی ۱۰ روز انجام می‌شود.

۲- انواع آن
آب سبزیجات و آب میوه‌ها. جدا از آب میوه‌ها و سبزیجات، آب نیز بنوشید. همچنین می‌توانید چای‌های گیاهی را به عنوان جایگزینی برای آب میوه‌ها و آب سبزیجات بنوشید.

۳- چه میوه‌هایی را آب بگیریم
می‌توانید هر نوع سبزیجات یا میوه‌ای را استفاده کنید. اما تازه­کارها باید بین نوشیدن آب میوه‌ها و آب سبزیجات تعادل پیدا کنند. آب سبزیجات ممکن است تلخ باشد، اما آب میوه­ها خوشمزه و شیرین هستند. به هرحال مراقب آب میوه‌ها باشید زیرا میوه‌های بسیاری دارای قند بالا هستند. گزینه‌های خوب میان میوه‌ها سیب سبز، لیمو سنگی، لیموترش و گریپ فروت است، اما مراقب گریپ فروت باشید، مخصوصاً زمانی که قرص‌های تجویزی مثل مسدودکننده‌های کلسیمی مصرف می‌کنید.

۴- چه مقدار
بستگی به میزان گرسنگی شما دارد، اما ایده‌آل آن است که روزانه حداقل یک لیتر آب سبزیجات بنوشید. می‌توانید حداقل یک لیتر بیش‌تر از دیگر آب میوه‌ها یا مایعات را برای بقیه‌ی روز اضافه کنید.

۵- اثرات جانبی
در ابتدا انتظار سوزش‌های ناشی از گرسنگی را داشته باشید. ممکن است احساس بیمار بودن کنید و نتوانید از تخت بیرون بیاید. برخی افراد متوجه شده‌اند انرژی بیشتری دارند، اما برخی دیگر دم‌دمی و خسته می‌شوند و ممکن است درست فکر کردن برایشان دشوار باشد.

اثرات جانبی آن گوناگون هستند اما وقتی به درستی انجام می‌شوند، تأثیر شگرفی دارد. روزه داری با آب میوه و سبزیجات، می­تواند به عنوان یک روش پاک‌کننده و التیام‌دهنده استفاده شود که سلامتی را بهبود می‌بخشد.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz