شهردار رشت در نشست تخصصی برندسازی:
در برندسازی شهری می‌توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت

جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵

رشت رویایی- نشست تخصصی برندسازی با حضور دکتر شهریار شفیعی متخصص حوزه برندسازی و مدیر آکادمیک برند ایران و با میزبانی شهرداری رشت در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم در راستای برندسازی شهر رشت گفت: شهرداری رشت در چهارچوب توان مدیریتی شهری و در قابلیت حاکمیت برنامه‌ای را تدوین کرد.

شهردار رشت با اشاره به برندسازی رشت در سطح محله‌ای، ملی و فراملی گفت: در رشت برندسازی و سرمایه‌گذاری با هم شروع شد و این امر باعث شد که عملاً در برنامه‌های برندسازی فرامحله‌ای عمل کنیم. و دراین مسیر با مشکلات متعددی روبرو شویم.

جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵ - محمدعلی ثابت‌قدم

او با اشاره به ضعف‌های موجود در مقیاس‌های محله‌ای گفت: در این شهر علاوه بر توجه به گردشگری با پرداختن به دیگر موضوعاتی همچون تنوع غذایی سعی در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شد.

دکتر ثابت‌قدم گفت: در برندسازی شهری می‌توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت.

خروج شهر رشت از حالت ایستایی با بازآفرینی شهری

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت در این نشست ضمن خیرمقدم به دکتر شفیعی و مدیران ستادی و منطقه‌ای شهرداری رشت به ارائه مطالبی در خصوص پیشینه شهر پرداخت و گفت: شهر رشت روزبه‌روز در حال گسترش است به گونه‌ای سه سال پیش فقط سه منطقه در شهرداری وجود داشت اما امروز این شهرداری دارای ۵ منطقه است که هرکدام از آنها ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای برندسازی دارد

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید بر گام‌های مثبت دکتر ثابت‌قدم در مسیر برندسازی در طی ۴ سال گفت: شهردار رشت در نگاه بازآفرینی شهر توجه به توسعه همه‌جانبه شهر در حوزه‌های اقتصادی کالبدی و.. را سرلوحه کار خود قرار داده است.

جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵ - شهریار شفیعی - فاطمه قدیمی

او با اشاره به وجود دفتر همکاری‌های یونسکو در شهرداری رشت تصریح کرد: چشم انداز بازآفرینی شهر رشت مبتنی بر شهر اجتماع مدار تدوین شد.

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید بر اهداف خاص شهر اجتماع مدار یادآور شد: با شناسایی پتانسیل‌های موجود شهر رشت در حیطه‌های اقتصاد فرهنگ و هنر و با تعریف کمپین می‌رشت اقدام به بازآفرینی موضوعات مختلف در این شهر شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت پیاده راه مرکزی شهر رشت را بزرگ‌ترین پیاده راه جهان دانست و گفت: اعتمادسازی محلی، جلب مشارکت‌های مردمی، برندسازی و جذب سرمایه و سرمایه‌گذار از رویکردهای بازآفرینی است.

فاطمه قدیمی حرفه افزایش میزان ایستایی مسافران در رشت را از دیگر اهداف بازآفرینی برشمرد و گفت: با بازآفرینی همه‌جانبه شهر رشت این شهر از حالت گذار خارج خواهد شد.

مدیریت شهری پیچیده‌ترین مدیریت جهان/ ایجاد پیاده راه فرهنگی و بازآفرینی در رشت بسیار کار شجاعانه‌ای است

دکتر شفیعی با قدردانی از شجاعت و درایت مجموعه مدیریت شهری در زمینه برندسازی اذعان داشت: پرداختن به نیازهای اولیه شهروندان توسط شهرداری از شروط لازم است اما برندسازی شهری در لایه‌هایی پیچیده به مهندسی ذهن مخاطب می‌پردازد.

مدیر آکادمی برند ایران ضمن قدردانی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در ارائه رویکردهای برندسازی شهر رشت، مدیریت شهری را پیچیده‌ترین مدیریت جهان دانست و گفت: از آنجایی که شهر یک موجود زنده و دارای مباحث کارکردی با بحث مدیریت ذهن است باید برایان برنامه داشته باشیم.

جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵ - شهریار شفیعی

او ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت به عنوان دارایی ناملموس شهری را کاری بسیار شجاعانه دانست و یادآور شد: اگر برای دارایی ناملموس برنامه نداشته باشیم این دارایی مانند برف در آب حل و از بین خواهد رفت.

دکتر شفیعی برگزاری جشنواره‌های متعدد در رشت را کار بسیار ستودنی شمرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل، معاونین و مدیران ستادی و شهرداران مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

گزارش تصویری جلسه بررسی شرایط برندسازی رشت با حضور رییس آکادمی برند ایران دکتر شفیعی

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz