معاون پیشگیری بهزیستی گیلان:
مرکز صدای مشاور با خدمات رایگان راه‌اندازی شد

مرکز خدمات

رشت رویایی- معاون پیشگیری بهزیستی گیلان از راه‌اندازی مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ با استفاده از مشاورین مجرب به صورت تمام‌وقت خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرحناز نوبخت راد با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور از آغاز سال ۱۳۷۱ عرضه خدمات مشاوره تلفنی را با عنوان صدای مشاور آغاز کرده است، گفت: افزایش جمعیت، توسعه تکنولوژی و وجود پیچیدگی‌های جامعه صنعتی منجر به افزایش مشکلات روحی و روانی و تناقضات گسترده در زندگی خانوادگی شده است بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مشاوره و از این میان مشاوره تلفنی تاکید کرد.

او به مهم‌ترین اهداف مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ که ارتقاء سطح سلامت روان جامعه، دسترسی سریع به خدمات مشاوره و روان‌شناختی از طریق تلفن در هر نقطه از کشور، رایگان بودن خدمات تلفنی، ارائه خدمات تخصصی و فوری، مطرح نمودن مسائل و مشکلات بدون شناخته شدن افراد و صرفه‌جویی در زمان رفت و آمد اشاره کرد.

نوبخت راد توضیح داد: همشهریان عزیز می‌توانند در زمینه مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات خانوادگی، کسب مهارت‌های زندگی، برقراری ارتباط زناشویی، مقابله با استرس و مشاوره تحصیلی و تربیتی و مشکلات فردی و میان فردی با خط ۱۴۸۰ به‌صورت رایگان تماس حاصل کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان اعلام کرد: در شش ماه اول سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۰۹۷ تماس با خط تلفن ۱۴۸۰ برقرار شد که بیشترین موضوعات تماس گیرندگان تحت عنوان مشکلات ارتباطی با همسر و عدم تفاهم، اعتیاد و مشکلات تربیتی کودک بوده است.

او ادامه داد: مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ با استفاده از مشاورین مجرب همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ عصر و روزهای جمعه تا ساعت ۱۶ عصر به صورت رایگان پاسخگوی سؤالات همشهریان عزیز در زمینه‌های مختلف است.

گفتنی است، ۶ نفر از مشاوران کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تربیتی و روانشناسی بالینی در خط تلفن ۱۴۸۰ خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz