لیست خوراکی‌های دیرهضم و زودهضم

رشت رویایی- کارشناس تغذیه با معرفی خوراکی‌هایی که در معده زودهضم می‌شوند و آنهایی که دیرهضم هستند گفت: غذاهای پرادویه، پرچرب، شکلات و کافئین هضم غذا را سخت می‌کنند.

خوراکی - تغذیه

سامیه عبدی گفت: غذاهایی که در گروه غذاهای زود هضم قرار می‌گیرند از دستگاه گوارش سریع عبور می‌کنند و قند خون را بالا می‌برند.

وی ادامه داد: غذاهای دیرهضم معمولاً ۸ ساعت در دستگاه گوارش می‌مانند، در حالیکه غذاهای زودهضم فقط ۳ تا ۴ ساعت در معده هستند.

این کارشناس تغذیه گفت: به‌طور کلی کربوهیدرات‌ها زودهضم و مواد غذایی چرب و پرفیبر دیرهضم هستند مثل حبوبات و لبنیات.

عبدی تصریح کرد: غذاهای زود هضم مثل کلوچه‌ها و نان برشته، غلات، برنج. در گروه میوه‌ها نیز که نسبت به سبزیجات هضم راحت‌تری دارند، هندوانه، خربزه، طالبی، انگور زودهضم هستند اما میوه‌هایی مثل سیب، موز، آلو و انجیر دیرتر هضم می‌شوند.

وی افزود: سبزیجاتی مثل کلم، تره‌فرنگی، پیاز و هویج هضم دیرتری دارند. غذاهای چرب و سرخ شدنی دیرهضم هستند مثل ناگت‌های سرخ‌شده. غذاهای تند، کاکائو و شکلات نیز دیرهضم هستند.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz