غذاهای حیاتی برای زنان را بشناسید

رشت رویایی‌- اگر شما هم مانند اکثر خانم‌های امروزی باشید، ممکن است پیدا کردن زمان برای توجه به تغذیه‌تان کمی مشکل باشد در نتیجه نمی‌توانید تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید

اگر شما هم مانند اکثر خانم‌های امروزی باشید، ممکن است پیدا کردن زمان برای توجه به تغذیه‌تان کمی مشکل باشد در نتیجه نمی‌توانید تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید. بسیاری از زنان میزان مورد نیاز پتاسیم، فیبر، کولین، منیزیم، کلسیم آهن و ویتامین‌هایی مثل آ، دی، ای و سی را دریافت نمی‌کنند.

اما برنامه‌ی زمانی شلوغتان نمی‌تواند بهانه‌ی خوبی برای دور شدن از تغذیه‌ی صحیح باشد. فقط خرید چند چیز کوچک از سوپرمارکت نزدیک محل کارتان می‌تواند کمبودهای تغذیه‌ای تان را جبران کند.

مواد غذایی

تخم‌مرغ
همه‌ی ما می‌دانیم که تخم‌مرغ منبع غنی مواد غذایی است و باید بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. یک عدد تخم‌مرغ حاوی بیش از ۱۰ ماده‌ی غذایی ضروری مانند آهن، ویتامین دی، زینک، لوتئین، زیگزانتین و کولین است و می‌تواند میزان پروتئین و آنتی‌اکسیدان هایی که لازم دارید را برای شما تأمین کند. همین عوامل باعث می‌شوند که تخم‌مرغ را حتماً به عنوان یکی از مغذی‌ترین غذاها در رژیم روزانه‌تان قرار دهید.

اگر می‌خواهید در برابر بیماری‌هایی مثل انواع سرطان‌ها، دیابت، بیماری‌های خود ایمنی بیمه شوید، باید به بدنتان ویتامین دی مورد نیازش را برسانید. ویتامین دی به همراه کلسیم به داشتن استخوان‌های قوی و سالم کمک می‌کند.

آلوی سیاه
تأثیری که خوردن آلوی سیاه بر بهبود بیماری‌های گوارشی و یبوست در زنان دارد، بیشتر از مردان است. و مانند تخم‌مرغ بر سلامت استخوان‌ها هم تأثیر دارد. با توجه به مطالعه دانشگاه ایالتی سن دیگو، خوردن روزانه ۵ تا ۶ عدد آلو،می‌تواند روند از دست دادن تراکم استخوان در زنان یائسه را آهسته‌تر کند.

می‌توانید آلو را به عنوان میان وعده در محل کار میل کنید و یا با ماست بخورید.

ماست چکیده
اگر به دنبال چیزی خامه‌ای و مغذی می‌گردید ماست چکیده بهترین گزینه است. میزان کلسیم ماست چکیده با ماست معمولی یکی است اما دو برابر ماست‌های معمولی پروتئین و قند کمتری دارد. تحقیقات نشان داده است که اگر حواستان به میزان پروتئین دریافتی بدنتان باشد،راحت‌تر وزن کم خواهید کرد.

سالمون
در میان انواع مختلف ماهی که در بازار وجود دارد، سالمون یکی از سالم‌ترین ماهی‌هاست. این ماهی سرشار از امگا ۳ و پروتئین‌های بدون چربی است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که میزان مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید به جای آن از ماهی سالمون استفاده کنید.

پسته
بجای اینکه چیپس‌های چرب بخورید، در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان مقداری آجیل بگنجانید. یک مشت پر پسته می‌تواند ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را تأمین کند. خوردن مغزهایی مانند پسته می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. پسته همچنین سلاحی قوی برای مبارزه با اضافه‌وزن است. پسته یکی از کم‌کالری‌ترین مغزها بوده و سرشار از پروتئین و فیبر است.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz