طراحی لوگو از قرن پنجم تا بیست و یکم

رشت رویایی- حتما تابه حال صدها و هزاران لوگو را دیده‌اید که توجه‌تان را جلب کرده‌اند. یک طرح لوگوی معمول، نسخه‌ی تصویری از آن چیزی است که شرکت شما ارائه می‌دهد. لوگو تاثیر زیادی بر نگرش مصرف‌کننده نسبت به هویت برند شما دارد، که در این صورت قدرت کافی برای سوق دادن برند به سمت موفقیت را داراست.کاملا واضح است که لوگو یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های برندینگ در قرن پر از رقابت امروزی است.

لوگو

قرن پنجم
تحقیقات نشان می‌دهد که تمایل به طراحی لوگو از قرن پنجم آغاز شد. در طی قرون هفتم و هشتم، از نمادهای نقاشی شده برای تعیین هویت و شناسایی استفاده می‌شد.تاریخ‌شناسان معتقدند پیدایش لوگو به یونان قدیم برمی‌گردد. یونانیان قدیم برای نشان دادن پادشاهی و سلسله‌ی خود از مُهر استفاده می‌کردند. این نمادها هم‌چنین در ابتدا در سکه‌های یونانی و رومی مورد استفاده قرار گرفته بود.

قرن سیزدهم
مُهر‌ها تبدیل به نشان تجاری شدند. در اوایل قرن سیزده، سبک گوتیک یا حروف سیاه به وجود آمد. در اواخر قرن سیزدهم حروف گوتیک به حروف انگلیسی تغییر پیدا کردند.بازرگانان برای معرفی کالاهای خود شروع به استفاده از لوگو کردند. بیشتر محصولات دست‌ساز بودند، بنابراین لوگوهایی در قالب امضا روی کالاها، نمادی از اصالت و اعتبار بود.

قرن هجدهم
زمان پیدایش لوگوی مدرن به اواسط قرن هجدهم در امریکا و اروپا، در دوران انقلاب صنعتی برمی‌گردد. در آن زمان تکنولوژی در حال پیشرفت بود. صنایع شروع به تولید انبوه کالا کردند. این تولیدات گسترده به نشان مخصوصی برای تشخیص یک محصول از دیگری نیاز داشت. بیشتر مردم بی‌سواد بودند و استفاده از لوگو به مردم امکان تشخیص محصولات از یکدیگر را می‌داد.

لوگوها همچنین تضمینی برای کیفیت کالا بودند. در همین زمان، تولیدکننده‌ها افزودن نام شرکت خود به لوگوهایشان را آغاز کردند.

قرن نوزدهم
در قرن نوزدهم سازوکار برندینگ به سرعت تحول پیدا کرد و لوگوها شکل و معنای تازه‌ای پیدا کردند. در این دوران، لوگوی معروف Shell توسط ریموند لووی خلق شد.در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، ویلیام موریس، پدر گرافیک، طرح‌های گرافیکی زیادی خلق کرد که حاوی لوگوها نیز بودند. در اواخر قرن نوزدهم، هنرهای تصویری روانگردان به وجود آمدند. شرکت General Electric در سال ۱۸۹۰ شروع به استفاده از لوگویی با طرح “GE” برای عرضه‌ی تجارت خود در بازار کرد.

قرن بیستم
قرن بیستم به عنوان دوران تولد لوگوهای مدرن شناخته می‌شود. بازاریابی و طراحی مدرن و صنایع تبلیغاتی در این دوران به وجود آمدند. تاجران دریافتند توانایی لوگو در شناسایی برند که منجر به افزایش فروش و درآمد می‌شود، تا چه اندازه است.کمپانی‌ها برای جلب توجه بیشتر، شروع به سرمایه‌گذاری بر روی توسعه‌ی لوگو و برندینگ کردند. در قرن بیستم تعدادی از بهترین لوگوها به معرض ظهور رسیدند.

قرن بیست و یکم
مفهوم Less is more در صنعت طراحی رواج یافت. مطالعات نشان دادند که هر چه لوگو ساده‌تر باشد، سریعتر و آسان‌تر در دنیای امروزی شناخته می‌شود. براساس گزارشات، سالانه بیش از صدهزار لوگوی جدید در امریکا خلق می‌شوند. از قرن پنجم تا بیست‌ویکم، لوگو، مسیری طولانی را طی کرده تا به بخشی جدانشدنی از زندگی انسان‌ها تبدیل شود.

Smallbuiness.chron.com می‌گوید: لوگوها ضروری هستند. در حقیقت، بسیاری از کمپانی‌ها (مثل مک دونالد، نایک و اپل) با لوگوهایشان سریع‌تر شناخته می‌شوند تا با نام‌شان.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz