رژیم لاغری پنج روزه برای کاهش پنج کیلو وزن

عده‌ای از متخصصان قلب و مربیان تناسب اندام برنامه غذایی ۵ روزه را برنامه‌ریزی کردند که با پیروی از آن افراد می‌توانند ۵ کیلوگرم کاهش وزن سالم را تجربه کنند.

رژیم لاغری

بیماری چاقی خود می‌تواند عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها همچون دیابت، کلسترول بالا، فشار خون و از همه مهم‌تر مشکلات قلبی عروقی شود. به همین علت برخی متخصصان قلب بر این باورند که افراد می‌توانند با پیروی از برنامه غذایی مناسب در کنار انجام تمرینات ورزشی به طور منظم و مداوم این قبیل بیماری‌ها را از خود دور کنند.

عده‌ای از مربیان تناسب اندام به کمک برخی از متخصصان قلب و عروق، برنامه غذایی ۵ روزه‌ای را طراحی کردند که علاوه بر اینکه این برنامه سبب کاهش ۴ الی ۵ کیلو گرم در ۵ روز می‌شود، بیشتر مواد لازم و مغذی را به بدن فرد می‌رساند. در این رژیم غذایی، صبحانه ثابت و یکنواخت است و شامل یک عدد میوه اختیاری می‌شود و توصیه می‌شود که این میوه انگور و موز نباشد.

به این ترتیب برنامه غذایی این ۵ روز برای وعده‌های ناهار و شام از این قرار است:

روز اول:
ناهار: ۱ پرتقال، ۱ عدد تخم‌مرغ آب‌پز، ۱ فنجان ماست کم‌چرب
شام: ۲ گوجه‌فرنگی، ۲ عدد تخم‌مرغ آب پز، نصف خیار، ۲ قطعه کوچک نان

روز دوم:
ناهار: ۱ پرتقال، ۱ عدد تخم‌مرغ آب‌پز، ۱ فنجان ماست کم‌چرب
شام: ۱۲۵ گرم گوشت کبابی، ۱ عدد سیب‌زمینی، یک قطعه نان، ۱ عدد پرتقال، ۱ فنجان چای یا قهوه بدون شکر

روز سوم:
ناهار: ۱ خیار یا کاهو، ۱ پرتقال، ۱ عدد تخم‌مرغ آب‌پز، ۱ فنجان ماست کم‌چرب
شام: ۱۲۵ گرم گوشت پخته، یک قطعه نان، ۱ عدد پرتقال، ۱ فنجان چای یا قهوه بدون شکر

روز چهارم:
ناهار: ۱۲۵ گرم شیر، ۱ عدد گوجه‌فرنگی، ۱ قطعه نان
شام: ۱۲۵ گرم گوشت کبابی، ۲ عدد گوجه‌فرنگی، ۱ عدد سیب، ۱ قطعه نان

روز پنجم:
ناهار: ۲۰۰ گرم ماهی کبابی یا پخته، ۱ عدد گوجه‌فرنگی، ۱ قطعه نان
شام: نیم کیلو هویچ آب‌پز، یک فنجان نخودفرنگی، ۱ عدد سیب‌زمینی

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz