در قهوه خود کره بریزید

کره در قهوه

این روزها بسیاری از آدم‌ها درباره‌ی ریختن کره در قهوه صحبت می‌کنند و ممکن است این گرایش جدید برای همیشه نحوه‌ی قهوه نوشیدن شما را تغییر دهد. اکنون بسیاری از آدم‌ها به جای خامه و شکر معمولی به قهوه‌شان کره اضافه می‌کنند و این دقیقا بهترین کاری است که می‌توانید برای سلامتی‌تان بکنید.

قبل از این‌که فواید چربی اشباع برای سلامتی کاملا درک شود، تبلیغات بدی درباره‌ی کره می‌شد. آدم‌ها از آن می‌ترسیدند و انواع مشابه گیاهی را جایگزین آن کردند. اکنون بسیاری از پژوهش‌ها مصرف متعادل این کره‌ی زرد را تشویق می‌کنند و تاکید می‌کنند که اثرات خوبی روی بدن دارد.

بعد از سال‌ها دشمن پنداشتن کره، اکنون نهایتا روشن شده‌است که این خوراکی در واقع یک گزینه‌ی سالم است و قطعا از مارگارین که قبلا ترویج می‌شد، بهتر است. در ادامه علت آن آمده‌است:

کره منبع خوبی برای چربی اشباع است، که میزان لیپوپروتئین با چگالی بالا HDL یا همان کلسترول ‘خوب’ را افزایش می‌دهد. HDL خطر بیماری قلبی و سکته را در شما کاهش می‌دهد. هم‌چنین کلسترول کره برای رشد مغز و عملکرد دستگاه عصبی ضروری است. درست است که چربی‌های اشباع میزان لیپوپروتئین با چگالی بالاLDL را کمی افزایش می‌دهد، اما فقط ذرات بزرگ چنین تاثیری دارند که با مشکلات قلبی عروقی ارتباطی ندارند.

سرشار از اسید لینولئیک کنژوگه CLA است، که با کاهش جرم چربی بدن در حیوانات و انسان‌ها در ارتباط است. CLA یک اسید چرب است که در گوشت و محصولات لبنی پستاندارانی یافت می‌شود که رژیم غذایی گیاهی دارند و معده‌شان این قابلیت را دارد که خوراکی‌ها را قبل از هضم تخمیر کند یعنی نشخوارکنندگان.

پژوهشی که در مجله‌ی تغذیه چاپ شده‌است حاکی از آن است که CLA می‌تواند توده‌ی چربی بدن را در انسان‌های چاق و دارای اضافه وزن کاهش دهد. پژوهشی دیگر که در ۲۰۰۴ در مجله‌ی امریکایی تغذیه‌ی بالینی چاپ شده‌است، کشف کرده‌است CLA ظرفیت درمان دیابت نوع ۲ را دارد. بر اساس گفته‌ی این مولفان، CLA می‌تواند برای مهار مقاومت به انسولین مفید باشد.

منبعی عالی برای ویتامین A است، که برای دید خوب، عملکرد بی‌اشکال دستگاه درون‌ریز و دیگر عملکردهای جسمانی لازم است. ویتامین A یک آنتی‌اکسیدان شناخته‌شده است که از شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مصرف یک اونس ۲۸ گرم کره در روز ۱۴ درصد ویتامین A توصیه‌شده را برای شما فراهم می‌کند.

در ۲۰۱۰ رهنمودهای رژیم غذایی برای امریکایی‌ها توصیه کرد مصرف چربی اشباع را به کم‌تر از ۱۰ درصد کالری محدود کنید. این یعنی در یک رژیم دارای ۲۰۰۰ کالری، بیش از ۲۲ گرم کره در روز وجود نداشته‌باشد.

حاوی بوتیرات است با عنوان بوتانئیت نیز شناخته می‌شود، که یک اسید چرب مهم برای عملکرد دستگاه گوارش است و شما را از مشکلات تورم مزمن حفظ می‌کند. بوتیرات دستگاه ایمنی را، که بخش زیادی از آن در شکم قرار دارد، تنظیم می‌کند.

استیگمسترول یا فاکتور ضد سفتی ولزن را برای شما فراهم می‌کند، که از شما در برابر کلسیفیکاسیون مفاصل محافظت می‌کند. هم‌چنین پژوهش نشان داده‌است ممکن است استیگمسترول برای پیشگیری از بعضی سرطان‌ها از جمله سرطان تخمدان، پروستات، پستان و روده مفید باشد.کره سرشار از ویتامین K و ویتامین D نیز هست که منبع خوبی برای ماده‌ی معدنی ضروری سلنیوم است، و در سوخت و ساز نقش کلیدی دارد. بسیاری از آدم‌ها کمبود سلنیوم دارند، بنابراین خوردن کره می‌تواند گامی در مسیر درست باشد.

کره سرشار از ویتامین K و ویتامین D نیز هست که منبع خوبی برای ماده‌ی معدنی ضروری سلنیوم است، و در سوخت و ساز نقش کلیدی دارد. بسیاری از آدم‌ها کمبود سلنیوم دارند، بنابراین خوردن کره می‌تواند گامی در مسیر درست باشد.

بنابراین هرچند بسیاری از رژیم‌های غذایی خوردن کره را تشویق نمی‌کنند، اما شما می‌توانید آن را به‌طور متعادل مصرف کنید. و کره‌ی ارگانیک مصرف کنید، که از گاوهای پرورش‌یافته به شیوه‌ی پایدار و تغذیه‌شده با علوفه گرفته شده‌است. اگر می‌توانید، با کشاورزان منطقه‌تان دیدار کنید. یا کره را از بازار کشاورزان بخرید.شاید بدانید که قهوه واقعا یک نوشیدنی سالم است. با این همه انتقادهای زیادی از آن شده‌است. مدت‌ها این باور وجود داشت که قهوه سبب بیماری قلبی و سرطان می‌شود. اکنون پژوهش‌های جدید این ادعاها را رد می‌کند و توصیه می‌کند که قهوه واقعا می‌تواند برای شما خوب باشد.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz