بیش از ۷۰ درصد از تماس‌ها با آتش‌نشانی رشت مزاحمت تلفنی است

آتش‌نشانی و خدمات ایمنی

رشت رویایی- طبق آمار به دست آمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل بالغ بر بیش از ۷۰ درصد تماسهای برقرار شده با سامانه فوریت ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت مزاحمان تلفنی هستند.

علی فاخته مسئول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگار تحریریه خبر گفت: شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی برای هر آتش‌نشانان یادآور رخداد یک حادثه برای هموطن و آماده‌باش جهت اعزام به محل حادثه است.

او در ادامه به مزاحمان تلفنی این سامانه اشاره داشت و افزود: متصدیان ارتباطات به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی تمامی تماسها بوده و در زمان بروز حادثه هدایت‌گر تیم‌های عملیاتی به محل حادثه هستند که از لحاظ فنی کار بسیار پیچیده و خواستار تمرکز، تخصص و تسلط کامل به مناطق مختلف شهر، تجهیزات یک به یک خودروهای آتش‌نشانی، چگونگی وضعیت پرسنل ایستگاه‌های ۱۲ گانه و موقعیت افسران ارشد سازمان و بسیاری از موارد دیگر است.

مسئول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت با اشاره به حجم بالای تماس‌های غیر مرتبط و مزاحمین تلفنی که انرژی زیادی از متصدیان ۱۲۵ خواهد گرفت اشاره داشت و افزود: بسیاری از مزاحمت‌های تلفنی از طریق واحد بازرسی و حقوقی سازمان آتش‌نشانی پیگیری شده و یا در حال پیگیری است.

او با اشاره به موجود بودن سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی و بیان اینکه کلیه تماس‌های ورودی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی با تمامی جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می‌گردد و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است افزود: مأموریت های کاذب به‌جز خستگی مفرط و ایجاد هزینه مأموریت و چشم‌انتظاری حادثه‌دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت از این رو به مزاحمان سامانه‌های فوریت توصیه می‌شود از تماس‌های مکرر و بی‌مورد جلوگیری کرده تا موجبات آسیب رساندن به شهروندان فراهم نشود.

گفتنی است برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص”حقیقی یا حقوقی” ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از ۱ تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz