بدترین کارهایی که برای لاغری انجام می‌دهید

رژیم لاغری - وزن

رشت رویایی- فرقی نمی‌کند که در مجله یا فیس‌بوک یا اینستاگرام خوانده و یا از دوستی شنیده باشید، احتمالاً گوشتان پر است از روش‌های کاهش سریع وزن. اما همه‌ی این روش‌ها، روش‌های خوب و مفیدی نیستند. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که بهتر است برای کاهش وزن انجام ندهید.

۱. هرگز بعد از ساعت ۷ شب غذا نخورید
زمانی که دیگر غذا نمی‌خورید هیچ ارتباطی با این مسئله ندارد که چه میزان وزن‌تان زیاد یا کم می‌شود. نکته‌ی مهم این است که هر روز چه میزان کالری مصرف می‌کنید. بنابراین به جای آنکه برای خود، بازه‌ی قطع مصرف غذا در نظر بگیرید، سعی کنید حواستان به میزان مصرف کالری روزانه‌تان باشد.

۲. برای کاهش وزن تنها به تمرینات قلبی-عروقی نیاز دارید
در شرایطی که ۳۰ دقیقه دویدن در روز می‌تواند ۷۲۰ کالری بسوزاند، بهتر است بدانید که تمرینات قلبی-عروقی به تنهایی بهترین تمرین برای استفاده از زمان محسوب نمی‌شود. سعی کنید حتماً در کنارش تمرینات کششی هم انجام دهید چرا که عضلات شما می‌تواند باعث افزایش متابولیسم شما شده تا کالری بیشتری بسوزانید.

۳. هر چقدر بیشتر ورزش کنید، دیگر نیازی نخواهد بود حواستان به چیزی که می‌خورید باشد
۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت توأم با تحرک نشانه‌ی چراغ سبز برای خوردن پیتزا و کلوچه در کل روز نیست. باید سعی کنید میزان غذایی که می‌خورید را در نظر داشته باشید چرا که اگر کالری بیشتری نسبت به آنچه می‌سوزانید مصرف کنید، به راحتی وزن‌تان زیاد می‌شود.

۴. حذف وعده‌ی غذایی به منظور ذخیره‌ی کالری
به نظر می‌آید که این روش جواب می‌دهد، اما بدن شما باهوش‌تر از این‌هاست. اگر غذا نخورید، بدنتان شروع می‌کند به ذخیره‌ی چربی تا بعداً در قالب انرژی از آن استفاده کند و این مسئله، کاهش وزن را غیرممکن می‌سازد. به جای حذف وعده غذایی، سعی کنید غذای کم اما به دفعات زیاد در روز بخورید.

۵. خودن غذاهایی با چربی کمتر
جنون رژیم غذایی در دهه‌ی ۹۰ میلادی بر مبنای چربی کمتر بود، اما ما یاد گرفته‌ایم که خوردن چربی‌های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون و آجیل می‌تواند باعث بالا رفتن میزان متابولیسم ما شده و در مقایسه با رژیم غذایی با چربی کم، می‌توان وزن بیشتری کم کرد.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz