با قوی‌ترین کاماروی تاریخ آشنا شوید

رشت رویایی- نسل جدید کامارو ZL1 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، قدرتمندترین کامارویی که تاکنون توسط شورولت تولیدشده است.

کامارو ZL1

آیا امکان ساخت شورولت کوروت Z06 با چهار صندلی وجود دارد؟ به نظر می‌رسد جنرال موتورز با معرفی کامارو ZL1 جدید به این سؤال پاسخ داده است.

کامارو ZL1

درست است که این خودرو کامارو است نه کوروت اما اگر کمی دقت کنیم می‌فهمیم که قلب ۶.۲ لیتری سوپرشارژ کوروت Z06 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتن متر گشتاور در سینه کامارو ZL1 2017 در حال تپیدن است. البته همین پیشرانه در اسپرت ترین سدان لوکس جنرال موتورز یعنی کادیلاک CTS-V هم بکار رفته است که این امر موجب شده بتوانیم CTS-V را نیز به‌نوعی کوروت Z06 چهار در تلقی کنیم!

کامارو ZL1

البته کامارو ZL1 به‌غیراز پیشرانه قطعات دیگری هم از کوروت Z06 به عاریه گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق مغناطیسی، کیت آئرودینامیک، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، انتخاب‌کننده حالات رانندگی، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو، ترمزهای بزرگ‌تر برمبو و کنترل کشش اشاره کرد.

کامارو ZL1

طراحی خارجی ZL1 جدید به‌طور گسترده‌ای در تونل باد و همین‌طور پیست نوربرگرینگ آزمایش‌شده تا آئرودینامیک آن بهبود یابد. از ویژگی‌های خارجی کامارو ZL1 می‌توان اسپلیتر بزرگ جلو، اسپویلر عقب، رکاب‌های جدید، گلگیرهای جلوی عضلانی، جلوپنجره بزرگ‌تر برای رساندن هوای بیشتر به پیشرانه، کانال‌های ورود هوا برای خنک شدن ترمزهای جلو و هود روی کاپوت با دریچه‌ای از جنس فیبر کربن را نام برد. مجموعهٔ این تغییرات، ظاهری تهاجمی به کامارو ZL1 جدید بخشیده است.

کامارو ZL1

کامارو ZL1 همانند مدل SS از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کند با این تفاوت که این رینگ‌ها در ZL1 با لاستیک‌های ۲۸۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب پوشانده شده‌اند. این لاستیک‌ها ساخت گودیر بوده و به‌طور خاص برای ZL1 طراحی‌شده‌اند. ترمزها در جلو از نوع ۶ پیستونه و با دیسک‌های ۱۵ اینچی و در عقب ۴ پیستونه و با دیسک‌های ۱۴ اینچی هستند که به ترتیب ۱.۵ و ۱ اینچ بزرگ‌تر از ترمزهای SS هستند.

کامارو ZL1

یکی از چالش‌ها در ZL1 جدید کاهش وزن آن بوده است اما بااین‌حال شورولت ادعا می‌کند این خودرو حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی خود شده است. بنابراین با توجه به‌اندازه گیری وزن ZL1 نسل قبل توسط ما، به نظر می‌رسد وزن مدل جدید در حدود ۱۷۴۶ کیلوگرم باشد که حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر از مدل SS است. البته ۱۵۵ اسب بخار قدرت بیشتر این اضافه‌وزن را جبران می‌کند.

کامارو ZL1

انتقال نیرو در کامارو ZL1 2017 به‌صورت استاندارد توسط گیربکس ۶ سرعته دستی انجام می‌گیرید اما گیربکس جدید ۱۰ سرعته جنرال موتورز نیز برای آن قابل سفارش است. این شرکت ادعا می‌کند گیربکس ۱۰ سرعته جدید فوق‌العاده سریع است. کامارو ZL1 جدید اولین محصولی از گروه جنرال موتورز است که از این گیربکس استفاده می‌کند درحالی‌که به‌زودی در دیگر محصولات این گروه خودروسازی نیز بکار خواهد رفت.

کامارو ZL1

همان‌قدر که شورولت بر روی مسائل فنی ZL1 جدید کارکرده است، به مسائل کامپیوتری و نرم‌افزاری آن‌هم اهمیت داده است. به‌گونه‌ای که عملکرد سیستم کنترل کشش آن بسیار عالی است. حالات مختلف رانندگی آن نیز از حالت اقتصادی تا مسابقه‌ای قابل انتخاب است. ترفند دیگر شورولت به‌کارگیری لانچ کنترل سفارشی در ZL1 است که بهترین دور موتور برای شروع حرکت بسته به شرایط و نوع مسیر را برای راننده فراهم می‌سازد. سیستم ضبط اطلاعات آن نیز اجازه می‌دهد که اطلاعات و فیلم‌های دور پیست خود را ضبط کنید.

کامارو ZL1

خبرنگارانی که در روز رونمایی ZL1 با آن رانندگی کرده‌اند شگفت‌زده شده‌اند. به گفته آن‌ها گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک آن سواری هیجان‌انگیزی به راننده هدیه می‌کند. سیستم تعلیق مغناطیسی آن نیز کمک شایانی به حفظ تعادل آن در پیست می‌کند و شباهت زیادی به تعلیق مدل Z28 نسل قبل دارد.

کامارو ZL1

ZL1 نسل قبل در ۳.۹ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه با سرعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد، شتاب جانبی تا ۰.۹۹ جی را تحمل می‌کرد و پیست ۸ شکل ما را در ۲۴ ثانیه می‌پیمود؛ بنابراین با توجه به اینکه نسل جدید سبک‌تر و قوی‌تر شده است انتظار داریم این اعداد بهبود چشمگیری داشته باشند.

کامارو ZL1

با توجه به اینکه شورولت کامارو ZL1 جدید ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد، به نظر می‌رسد به‌راحتی توانایی رقابت با دوج چلنجر هلکت ۷۰۰ اسب بخاری و فورد موستانگ شلبی GT350 526 اسب بخاری را داشته باشد. درحالی‌که نسل قبلی ZL1 در مسابقه درگ از چلنجر هلکت شکست خورد اما به‌احتمال‌زیاد نسل جدید به‌راحتی می‌تواند از هلکت پیشی بگیرد. البته فورد نیز باید به فکر ساخت موستانگ GT500 باشد تا بتواند در برابر این دو غول قدرتمند عرض‌اندام کند.

کامارو ZL1 2017 از اواخر امسال (سه‌ماهه آخر) برای فروش عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت آن هنوز اعلام‌نشده است؛ اما با توجه به اینکه قیمت پایه نسل قبلی از ۵۷.۶۵۰ دلار آغاز می‌شد به‌احتمال‌زیاد قیمت پایه نسل جدید هم از همین حدود شروع شود.

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz