شهردار رشت:
اعتمادسازی و برند شهری زمینه‌ساز بستر سرمایه‌گذاری در رشت است

رشت رویایی- شهردار رشت گفت: برندسازی رشت را در عرصه فراشهری، استانی، ملی و بین‌المللی انجام می‌دهیم و در این راستا تلاش‌های ما از سال گذشته آغاز شده است.

محمدعلی ثابت‌قدم - موسوی روزان - جباری

دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت که با حضور ریاست و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، دکتر جباری، مشاور عالی شهردار و فاطمه قدیمی، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان و گرامیداشت آزادسازی خرمشهر گفت: در مدیریت شهری سه رکن اساسی را مبنای عمل در ارتباطات قرار دادیم که اولین رکن آن حرکت به سوی اعتمادسازی عمومی که بر محلات مبتنی است و فشار کار در این حوزه بیشتر بر مناطق متمرکز است.وی با بیان اینکه مناطق شهرداری رشت از طریق روابط عمومی ارتباط برقرار می‌کنند، افزود: ابزار این ارتباط متفاوت است که برخی با برگزاری مناسبت‌ها و برخی از طریق تلویزیون‌های شهری این ارتباط را برقرار می‌کنند.

شهردار رشت سامانه پیشنهادات و انتقادات ۱۳۷ شهرداری رشت را یک کانال ارتباطی بسیار مهم دانست و گفت: یک فاصله زمانی بین پیشنهادت مردم در سامانه و اجرای آن وجود دارد که این فاصله باید کوتاه شود.

دکتر ثابت‌قدم با بیان اینکه فاصله بین ورود اطلاعات به سامانه در تهران در بدو ورود دکتر قالیباف حدود ۵۰ روز بود، تصریح کرد: میانگین بین فاصله تماس تا رفع مشکل در سامانه ۱۸۸۸ تهران، امروز به کمتر از ۴۸ ساعت رسیده است.

او با اشاره به اینکه خیلی از مواقع به مردم خدمات ارائه می‌دهیم ولی این خدمات به علت طولانی شدن فاصله اجرا مؤثر واقع نمی‌شود، گفت: مردم از طولانی شدن زمان اجرا خسته می‌شوند و ما تلاش کردیم کانال ارتباطی خود را کوتاه‌سازی کنیم.

شهردار رشت یکی از میزان‌های استاندارد ارزیابی از مدیریت شهری را کوتاه‌سازی زمان شناسایی مشکل تا حل آن عنوان کرد و گفت: فاصله پایش مشکل تا حل آن باید کوتاه شود.

دکتر ثابت قدم مطرح کرد: در یک برنامه ارتباطی منسجم و کارا موقعی می‌توان دست به برندسازی شهری زد که اعتمادسازی محلی به حداقل‌هایی رسیده باشد و در این حوزه سعی کردیم با ازدیاد تعداد پروژه‌ها و کیفیت‌بخشی به آن‌ها،‌ به سوی برندسازی حرکت کنیم.

او با اشاره به اینکه این امکان را داریم برندسازی شهری را در عرصه فراشهری، استانی، ملی و بین‌المللی دارا باشیم، بیان کرد: اقدامات ما از سال قبل در حوزه بین‌الملل شروع شده است و برنامه‌های ما در روابط عمومی شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی و مناطق شهرداری به سمت برندسازی شهری است که بخشی از آن موضوعاتی است که در حوزه بین‌الملل انجام شده است و باید این مسیر را ادامه دهیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بستر سرمایه‌گذاری در رشت ایجاد شود و در سرمایه‌گذاری کشور از رشت یاد کنند، پایه‌های اولیه آن حوزه اعتمادسازی و برند شهری است که در حال حاضر برنامه‌های اولیه سرمایه‌گذاری را تهیه کردیم و تا ۲ ماه آینده ۹۰ درصد برنامه‌ها آماده می‌شود.

دکتر ثابت قدم اقتصادی‌ترین کالای شهر رشت را فرهنگ آن عنوان کرد و گفت: با زیرساختی که در حوزه ارتباطات، فرهنگ، بازآفرینی انجام می‌دهیم تلاش می‌کنیم شهر رشت را از توسعه اقتصادی معقول برخوردار کنیم و این اتفاق موقعی رخ می‌دهد که بودجه شهرداری مناسبی پیش برود.

او ضمن ابراز خرسندی از حضور استاد رضاپور مربی و سیدامیر خوش‌کلام و تشکر از ایشان و آرمین هادی‌پور قهرمانان بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا با بیان اینکه ورزش قهرمانی و آماتور می‌تواند موجب برندسازی شود، مطرح کرد: اگر در ورزش تنها به دنبال قهرمانی نباشیم می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم.

محمدعلی ثابت‌قدم

نظرات

اولین دیدگاه این مطلب را ثبت کنید

آگاه‌سازی از
680

wpDiscuz