[su_frame align=”center”]جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵[/su_frame]

رشت رویایی- نشست تخصصی برندسازی با حضور دکتر شهریار شفیعی متخصص حوزه برندسازی و مدیر آکادمیک برند ایران و با میزبانی شهرداری رشت در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم در راستای برندسازی شهر رشت گفت: شهرداری رشت در چهارچوب توان مدیریتی شهری و در قابلیت حاکمیت برنامه‌ای را تدوین کرد.

شهردار رشت با اشاره به برندسازی رشت در سطح محله‌ای، ملی و فراملی گفت: در رشت برندسازی و سرمایه‌گذاری با هم شروع شد و این امر باعث شد که عملاً در برنامه‌های برندسازی فرامحله‌ای عمل کنیم. و دراین مسیر با مشکلات متعددی روبرو شویم.

[su_frame align=”center”]جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵ - محمدعلی ثابت‌قدم[/su_frame]

او با اشاره به ضعف‌های موجود در مقیاس‌های محله‌ای گفت: در این شهر علاوه بر توجه به گردشگری با پرداختن به دیگر موضوعاتی همچون تنوع غذایی سعی در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شد.

دکتر ثابت‌قدم گفت: در برندسازی شهری می‌توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت.

خروج شهر رشت از حالت ایستایی با بازآفرینی شهری

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت در این نشست ضمن خیرمقدم به دکتر شفیعی و مدیران ستادی و منطقه‌ای شهرداری رشت به ارائه مطالبی در خصوص پیشینه شهر پرداخت و گفت: شهر رشت روزبه‌روز در حال گسترش است به گونه‌ای سه سال پیش فقط سه منطقه در شهرداری وجود داشت اما امروز این شهرداری دارای ۵ منطقه است که هرکدام از آنها ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای برندسازی دارد

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید بر گام‌های مثبت دکتر ثابت‌قدم در مسیر برندسازی در طی ۴ سال گفت: شهردار رشت در نگاه بازآفرینی شهر توجه به توسعه همه‌جانبه شهر در حوزه‌های اقتصادی کالبدی و.. را سرلوحه کار خود قرار داده است.

[su_frame align=”center”]جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵ - شهریار شفیعی - فاطمه قدیمی[/su_frame]

او با اشاره به وجود دفتر همکاری‌های یونسکو در شهرداری رشت تصریح کرد: چشم انداز بازآفرینی شهر رشت مبتنی بر شهر اجتماع مدار تدوین شد.

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید بر اهداف خاص شهر اجتماع مدار یادآور شد: با شناسایی پتانسیل‌های موجود شهر رشت در حیطه‌های اقتصاد فرهنگ و هنر و با تعریف کمپین می‌رشت اقدام به بازآفرینی موضوعات مختلف در این شهر شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت پیاده راه مرکزی شهر رشت را بزرگ‌ترین پیاده راه جهان دانست و گفت: اعتمادسازی محلی، جلب مشارکت‌های مردمی، برندسازی و جذب سرمایه و سرمایه‌گذار از رویکردهای بازآفرینی است.

فاطمه قدیمی حرفه افزایش میزان ایستایی مسافران در رشت را از دیگر اهداف بازآفرینی برشمرد و گفت: با بازآفرینی همه‌جانبه شهر رشت این شهر از حالت گذار خارج خواهد شد.

مدیریت شهری پیچیده‌ترین مدیریت جهان/ ایجاد پیاده راه فرهنگی و بازآفرینی در رشت بسیار کار شجاعانه‌ای است

دکتر شفیعی با قدردانی از شجاعت و درایت مجموعه مدیریت شهری در زمینه برندسازی اذعان داشت: پرداختن به نیازهای اولیه شهروندان توسط شهرداری از شروط لازم است اما برندسازی شهری در لایه‌هایی پیچیده به مهندسی ذهن مخاطب می‌پردازد.

مدیر آکادمی برند ایران ضمن قدردانی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در ارائه رویکردهای برندسازی شهر رشت، مدیریت شهری را پیچیده‌ترین مدیریت جهان دانست و گفت: از آنجایی که شهر یک موجود زنده و دارای مباحث کارکردی با بحث مدیریت ذهن است باید برایان برنامه داشته باشیم.

[su_frame align=”center”]جلسه مدیران ارشد شهرداری رشت با متخصص برندسازی - مهر ۱۳۹۵ - شهریار شفیعی[/su_frame]

او ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت به عنوان دارایی ناملموس شهری را کاری بسیار شجاعانه دانست و یادآور شد: اگر برای دارایی ناملموس برنامه نداشته باشیم این دارایی مانند برف در آب حل و از بین خواهد رفت.

دکتر شفیعی برگزاری جشنواره‌های متعدد در رشت را کار بسیار ستودنی شمرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل، معاونین و مدیران ستادی و شهرداران مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

گزارش تصویری جلسه بررسی شرایط برندسازی رشت با حضور رییس آکادمی برند ایران دکتر شفیعی