رشت رویایی- مدیر عامل موسسه ادیان ، فرق ، مذاهب حقیقت سبز با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ کپی برداری انجام می‌شود گفت: اکثریت برنامه‌های فرهنگی طی چند سال اخیر شبیه سازی بوده و از ابزارهای نوین تبلیغ غافل شده‌ایم.

محمدرضا محجوب با ابراز گلایه از عدم توجه به کودکان و نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی گفت: هدف گذاری بر روی کودکان و جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی فراموش شده و بیشتر به مباحث کلیشه ای توجه می شود.

او با بیان اینکه برای رفع دغدغه‌های فرهنگی از پتانسیل مذهب استفاده شود گفت: فطرت انسان خداجو بوده و در معرفی دین از تمام پتانسیلها استفاده نشده و نقایص فراوانی در حوزه ترویج و تبلیغ دین وجود داشته و در توزیع مباحث فرهنگی در نظام توزیع با مشکل مواجه هستیم.

محجوب با تاکید بر اینکه فقدان اتاق فکر در مباحث فرهنگی مشاهده می‌شود گفت: در حال حاضر چندین دستگاه متولی حوزه فرهنگ در کشور مشعول فعالیت بوده که در برخی موارد به جای همفکری در مقابل یکدیگر قرار گرفته و در تضاد هستند.

مدیر عامل موسسه ادیان، فرق، مذاهب حقیقت سبز با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اضافه کرد: برای ماه مبارک رمضان همواره یکسری برنامه های سنتی وجود دارد و متاسفانه در مباحث فرهنگی، مذهبی قالب جدیدی برای تبلیغ دین و ترغیب نسل جوان وجود ندارد.

او به جایگاه مغفول مانده تئاتر و هنر در تبلیغ مباحث فرهنگی، مذهبی اشاره کرد و گفت: تئاتر و هنر مفهوم مطالب را به بهترین شکل به مخاطب منتقل می کند و یقینا با تداوم برنامه های کلیشه ای و سنتی و عدم توجه به مباحث زیر ساختی نسل جوان به مرور دچار بی تفاوتی در این حوزه شده و خود را در برنامه ها سهیم نمی داند.

محجوب با بیان اینکه در مباحث فرهنگی باید مخاطب سنجی شود تصریح کرد: متاسفانه بیشتر برنامه های فرهنگی طی چند سال اخیر کپی برداری و شبیه سازی بوده و باید برای رده های سنی مختلف برنامه های متفاوت تهیه کرد.

مدیر عامل موسسه ادیان، فرق، مذاهب حقیقت سبز با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ با مطلوب فاصله فراوانی وجود دارد بیان کرد: باید به همه نیازها، مشکلات، سلایق و غیره مخاطب توجه کنیم و پرداختن به مباحث فرهنگی به صورت تک بعدی یقینا مشکلات این حوزه را برطرف نمی کند.