رشت رویایی، دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم- صحبت از جهانی شدن و محیط زیست و شهر اسلامی بسیار قابل توجه و اهمیت است اما بدانیم:
برای برندسازی که می بایست اهداف بعد از آن نیز واضح باشد و کلی گویانه نباشد و برای مردم ملموس باشد، موقعی می توانیم هزینه کنیم که تضادی در تصمیم گیری ها نباشد. مثلا نمی توانیم خود را خدمتگذار مردم (نه نوکر؟!) بدانیم و از طرفی بخواهیم حقوق اشخاص ضعیف را که هم نماینده خاص آنها هستیم پرداخت کنیم و هم برای برقراری عدالت به اجرای پروژه هایی در سطح محلات بپردازیم و از سویی دیگر رودخانه های آلوده داشته باشیم و هم دبیرخانه جهانی محیط زیست یا شهرهای اسلامی آن هم با وجود مشهد، قم یا اصفهان برای رشت را با اعتبار فردی یک نفر در رشت راه اندازی کنیم و ندانیم اهداف آتی آن و فواید بعدی آن برای مردم شهرمان چیست؟ و یا ممکن است که عنوان کنیم که فواید اقتصادی برای شهر ایجاد می نماید که به واسطه تحریم های جهانی و شرایط های داخلی، قطعا از این طریق به نتیجه نخواهد رسید.

ظرفیت شورای شهر عدم موافقت با هزینه در مباحث برندسازی بوده و هست چرا که جمع معروف شورای چهارم (بقول عضو شورای پنجم شورای ناکارآمد و از طرفی غلط کرده) (هر رفتی آمدی دارد) که حدود نیمی از اعضای فعلی شورای پنجم نیز در آن حضور داشتند، در سوابق افراد وجود دارد، فلذا تضاد این گفتارها و رفتارهایی که همه اقشار و ذینفعان متضاد با هم را می خواهیم مدیریت کنیم وقت مردم شهر را می گیرد و می جهت جلوگیری از اتلاف وقت مردم شهر می بایست از همین ابتدا به صورت شفاف تعیین تکلیف گردد و به سمع و نظر همگی شهروندان برسد.