عدم وجود بی.آر.تی در رشت بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک/جمع‌آوری سرعت‌گاه‌های غیراستاندارد تا ۲۰ اسفند/عدم اطلاع شهروندان از اجرای ثبت تخلفات رانندگی از ۱۵ اسفندماه

خانه حاج میرزا خلیل آقا رفیع - عمارت زین‌العابدین اخوان

رشت رویایی- در بیست و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت میزان پروژه های ترافیکی رشت در بودجه سال ۹۷ شهرداری به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی شورا، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت  گفت: مصوبات کمیسیون باید به طور ویژه پیگیری شود  و قرار نیست مبحثی مطرح و بعد از تصویب به فراموشی سپرده شود.

اسماعیل حاجی‌پور گفت:  رنگ خط‌های عابر پیاده باید با رنگ‌های شاد اجرا شود و چنانچه این مهم با قانون مغایرت نداشته باشد در زیباسازی شهر نقش مهمی ایفا می‌کند.

حاجی پور با انتقاد از عدم اطلاع رسانی پیرامون زمان شروع ثبت تخلفات توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت گفت: این مهم باید بعد از افتتاح مرکز کنترل ترافیک رشت از طریق نصب بنر، زیر نویس تلویزیون و… به شهروندان اطلاع رسانی می شد که متاسفانه در این مورد به خوبی عمل نشد و از این بابت باید روابط عمومی شهرداری رشت پیگیر باشد.

او گفت: تا زمانی که اطلاع رسانی مناسب درباره راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی از طریق دوربین‌ها به شهروندان انجام نشود اجازه ثبت تخلف را نخواهم داد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه بیش از ۴۶ درصد بودجه عمرانی سال ۹۷ شهرداری رشت به پروژه های ترافیکی اختصاص یافته است گفت: اخیرا بازدیدی از مسیر اجرای کانال ژپنج انجام شد و خوشبختانه هیچ گونه معارضی در آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: ما می توانیم بخش اعظمی از خودروهایی که از شرق گیلان وارد رشت می شوند را به همین طریق و بدون تحمیل بار ترافیکی به شهر خارج کنیم.

وی با بیان اذعان به اینکه کانال ژ پنج در سه فاز اجرایی می شود تصریح کرد: فاز نخست اجرای این پروژه از بیجاربنه آغاز و تا هلال احمر واقع در جاده انزلی ادامه دارد و فاز دوم آن از پشت گلسار به جاده پیربازار و فاز سوم آن نیز از پیربازار به سمت احمدگوراب اجرایی می شود.

حاجی پور با تاکید بر فعال شدن کمیته فنی شهرداری رشت گفت: این کار در تسریع بخشیدن به پروژه ها بسیار تاثیرگذار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت در این جلسه گفت : در راستای اصلاح سرعت گاه ها در مناطق رشت ۴۰ سرعت گاه توسط پلیس راهور شناسایی شده که استاندارد نیستند.

مرتضی شریفی گفت: به علت شرایط جوی اقدامات در این بخش به کندی پیش می رود و در محدوده مناطق رشت سرعت گاه‌های غیر استاندارد شناسایی شده اند و تا ۲۰ اسفند سال جاری این مهم به اتمام می رسد.

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: سیستم حمل و نقل شورا وارث مشکلات فراوانی است .

مهیار عربانی اضافه کرد: در بحث پارکینگ، پایانه و… در شهر رشت مشکلات فراوانی وجود دارد و بیشترین مشکل در رشت عدم رعایت قوانین حقوق شهروندی است .

عربانی با اشاره به اینکه خط کشی های عابر پیاده در رشت به درستی انجام نشده است گفت: خط عابر پیاده در زیبایی شهر نیز سهیم است و در پروژه های ترافیکی باید تعارف را کنار گذاشته و اشتباهات مطرح و بررسی شود.

او گفت: مشکلات ترافیکی شهر رشت بر کسی پوشیده نیست و نباید از انتقادات دلخور شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه با اشاره به اجرای فیبر نوری در رشت گفت: در فاز اول ۱۲ کیلومتر فیبر نوری با ۳۹ دوربین در مرکز کنترل ترافیک رشت راه اندازی شده و به زودی ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در رشت اجرایی می شود.
فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه تعداد دوربین های ثبت تخلف رانندگی در رشت افزایش پیدا می کند تصریح کرد: درباره کد گذر واژه نیز اقدامات انجام شده و امروز اکیپی برای تست عملکرد آن حضور پیدا کردند.

او گفت: برای ارسال پیامک تخلفات، شهرداری رشت قرار دادی با تعاون ناجا منعقد کرده است.

او با اشاره به گذرگاه های رشت در مسکن مهر و..تصریح کرد: شهرداری رشت در سال ۹۶ درباره خط کشی ها و علائم هزینه فراوانی انجام داد و تا پیش از پایان سال ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی رشت افزوده می شود.

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این جلسه با بیان اینکه دوربین های ثبت تخلف باید به درستی جانمایی شود گفت: سرعت گیر و سرعت گاه در ارتفاع و عرض متفاوت بوده و در رشت به جای سرعت گاه کوهان نصب شده است.

جواد تن زاده گفت: مکان یابی دوربرگردان ها در رشت چنانچه بازنگری شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود و طرح های هندسی اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و حوادث رانندگی برطرف می شود.

او با اشاره به اینکه یک طرفه کردن شبکه معابر در رشت باید بررسی شود تصریح کرد: این مهم نیازمند بررسی اصولی و دقیق است.
تن زاده درباره جمع آوری میله های خط بی آر تی در رشت گفت: طرحی که در رشت اجرا شد خط ویژه بوده و شهرداری رشت به جای جمع آوری میله های بی آر تی می توانست طرح HOV را اجرایی کند.

یکی دیگر از مشاوران کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به اینکه اطلاع رسانی درباره آغاز به کار مرکز کنترل ترافیک رشت به خوبی انجام نشده است گفت: بسیاری از شهروندان از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت و ثبت تخلفات رانندگی از پانزدهم اسفند بی اطلاع هستند.

یدالله حسینی با بیان اینکه سرعت گیرها در رشت باید به حداقل برسد بیان کرد: سرعت گیرها در رشت باید اصلاح و یا جمع آوری و یا تبدیل به سرعت گاه بشود.

مشاور دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه خط کشی عرضی عابر پیاده باید حتما سفید باشد گفت: استفاده از رنگ های دیگر در خط کشی های عابر پیاده خلاف قانون است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در رشت بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک چیزی به عنوان بی. آر. تی وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *